<واکنش لبنانی ها به انفجار تروریستی در جنوب بیروت/ 18 شهید و 291 زخمی در جنایت تکفیریها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1199
نویسنده : کامران وزیری

شخصیتهای مختلف لبنانی به انفجار تروریستی منطقه الرویس در حومه جنوبی بیروت که 18 شهید و 291 زخمی برجای گذاشت واکنش نشان دادند و برخی رژیم صهیونیستی را تنها طرفی دانستند که از این اقدامات تروریستهای تکفیری سود می برد.
 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، علی حسن خلیل وزیر بهداشت لبنان آمار شهدای انفجار تروریستی روز گذشته در حومه جنوبی بیروت را 18 شهید و 291 زخمی اعلام کرد.

از سوی دیگر شخصیتهای لبنانی به انفجار روز گذشته در منطقه حومه جنوبی بیروت واکنش نشان دادند.

واکنش میشل سلیمان و نبیه بری

میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی اخیر تاکید کرد: این اقدامات جنایتکارانه و بزدلانه تلاشی از سوی تروریسم و رژیم اسرائیل برای بی ثباتی در لبنان و خدشه وارد کردن به پایداری آنهاست.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز ضمن محکوم کردن انفجار در جنوب بیروت اعلام کرد: این جنایت فقط به نفع رژیم صهیونیستی است که در کمین لبنان نشسته است.

وی افزود: هدف از این جنایت ایجاد فتنه است و لبنانی ها و رهبران معنوی و مدنی باید نهایت هوشیاری را به خرج دهند و با چالشها مقابله کنند.ما نباید به دشمنی که در کمین لبنان نشسته است فرصت خودنمایی بدهیم.

نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان ضمن محکوم کردن جنایت در حومه جنوبی بیروت امروز را در لبنان عزای عمومی اعلام کرد.

تمام سلام نخست وزیر مامور تشکیل کابینه در لبنان نیز ضمن محکوم کردن انفجار منطقه الرویس از همه لبنانی ها خواست که با همدلی و وحدت ملی با مقابله با اخلالگران امنیت کشور بپردازند.

وی تاکید کرد: بهترین واکنشی که به این حملات می توان داد همدلی و تمسک به وحدت ملی لبنان است.

تاکید میشل سلیمان بر ضرورت مقابله لبنانی ها با فتنه

میشل عون رهبر جریان ملی آزاد لبنان ضمن محکوم کردن انفجار الرویس گفت: کسانی که این انفجار را مرتکب شدند انسان نیستند بلکه حیوانات متحرکی در شکل انسان هستند.همه گروهها باید به مسئولیت خود عمل کنند و سخنرانی های افراطی را پایان دهند.همه لبنانی ها باید با فتنه مقابله کنند و در قبال آن بی تفاوت نباشند.

تنها طرفی که از انفجار تروریستی سود می برد

عدنان منصور وزیر خارجه دولت موقت لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار گفت: تنها طرفی که از دودستگی در لبنان سود می برد اسرائیل است که از طریق مزدوران خود دست به این اقدامات می زند و همه گروههای سیاسی باید با وحدت خود حامی لبنان باشند.

سلیم جریصاتی وزیر کار دولت موقت لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار بر ضرورت همسویی و حمایت از مقاومت تاکید کرد.

علی حسن خلیل وزیر بهداشت لبنان ضمن محکوم کردن این انفجار گفت: این انفجار ضرورت وحدت همه لبنانی ها را دو چندان می کند و باید همه گروههای سیاسی با عمل به مسئولیت خود از وارد شدن کشور به بحران جلوگیری کنند.

به گزارش مهر، محمد الصفدی وزیر دارایی دولت موقت نیز ضمن محکوم کردن انفجار الرویس تاکید کرد: این اقدام خرابکارانه از سوی دشمنانی که سعی در ایجاد فتنه در لبنان دارند سرزده است و باید دولت نجات ملی متوازن که قادر به رویارویی با چالشهای پیش روی کشور باشد تشکیل شود.

مروان شربل وزیر کشور دولت موقت لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار بیان کرد: اختلافات سیاسی سبب تشویق جنایتکاران می شود و این انفجار واکنش اسرائیل به عملیات بازدارنده حزب الله به نفوذ صهیونیستها در اللبونه بود.

ولید جنبلاط رئیس جبهه مبارزه ملی ضمن محکوم کردن انفجار حومه جنوبی بیروت گفت: گفتگو با حزب الله قطع نشده است و دولت وحدت ملی باید تشکیل شود.استفاده کننده اصلی از فتنه مذهبی و طایفه ای در لبنان اسرائیل است.

سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان نیز ضمن محکوم کردن انفجار الرویس گفت: این انفجار در ادامه اقدامات تروریستی کثیفی است که با هدف ایجاد فتنه در سراسر لبنان رخ می دهد و با هدف از بین بردن شالوده و اساس لبنانی است که سعی می کند خود را از آتش محیط خود دور نگه دارد.

عزم حامیان مقاومت راسخ تر می شود

سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار تاکید کرد: این اقدام عزم مقاومت حامیان و همپیمانان آن در لبنان و منطقه را راسخ تر می کند و ما برای قربانیان این انفجار طلب مغفرت و برای زخمی شدگان آرزوی بهبودی فوری داریم.

عمر کرامی نخست وزیر اسبق لبنان نیز ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستها آنرا در راستای شعله ورد کردن فتنه میان لبنانی ها دانست و از همه لبنانی ها خواست که به مقابله با مخاطراتی که کشورشان را تهدید می کنند برخیزند.

غازی زعیتر نماینده پارلمان لبنان نیز ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: این جنایتی علیه همه کشور و نه گروه معینی است و ضرورت وحدت ملی و همکاری برای نجات کشور را دو چندان می کند و ما از دولت لبنان می خواهیم که به این وضع پایان دهد و حمایت لازم امنیتی را برای حمایت از همه مناطق به عمل آورد.

ارتباط جنایت اخیر با ناکامی صهیونیستها و آمریکا در جنگ 33 روزه

طلال ارسلان رئیس حزب دموکراتیک لبنان ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها نمی توانند پیروزی در سال 2006 را هضم کنند بنابراین به این جنایات روی می آورند.

ناجی غاریوس نماینده پارلمان لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار گفت: انفجارهای این منطقه برنامه ریزی  شده است و نیروهای امنیتی باید اقدام جدی برای جلوگیری از تکرار آن انجام دهند.

علی بزی دیگر نماینده پارلمان نیز ضمن محکوم کردن این اقدام تاکید کرد: انفجار ضاحیه همه مناطق لبنان را مورد حمله قرار داده است و همه لبنانی ها باید در برابر این انفجار همدل و همسو باشند.

قاسم هاشم دیگر نماینده پارلمان لبنان نیز ضمن محکوم کردن این اقدام بر ضرورت وحدت ملی در این کشور تاکید کرد.

ایلی الفرزلی معاون سابق رئیس پارلمان لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار گفت: شکی نیست که ضاحیه پایتخت مقاومت لبنان است و همواره مورد هدف واقع شده است و واکنش به آن پایداری بیشتر است.

وئام وهاب رئیس جریان توحید لبنان نیز ضمن محکوم کردن این اقدام را محکوم و آن را قابل پیش بینی دانست.

حزب سوری قومی اجتماعی لبنان نیز ضمن محکوم کردن انفجار الرویس،آن را با هدف ایجاد بی ثباتی در لبنان دانست.



دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
پاسخ به شبهات در تاریخ : 1392/5/26/6 - - گفته است :
سلام من هم مثله شما يه وبلاگه مذهبي درست کردم وبلاگه زيبايي داري اگه ميشه منو به عنوات پاسخ به تمامه شبهه ها ثبت کن بيا به وبلاگم نظر بزار بگو به چه اسمي ثبتت کنم آدرس وبلاگتونم در وبلاگم بنويسيد حتما


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: